sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Kesähelmet ja minä

Osuuskuntaamme kuuluu monenkaltaisia käsillätekijöitä. Minä olen heistä yksi, Tanja. Pieneen nettipuotiimme olen valmistanut mm. rintarosseja ja helmikoruja. Sydäntäni lähellä ovat nauhat, napit ja pitsit. Lisäksi olen intohimoinen kirppistelijä, josta kertonee nettipuodin "isoäidin ullakko". Intressini käsitöiden saralla on ekoilu, materiaaleina käytöstä poistuneet, muissa tarkoituksissa palvelleet tavarat. Materiaalit löytyvät mm. vanhempien, isovanhempien ja ystävien kätköistä. Myös kirpputoreilta löytyy aarteita, kun vaan pitää mielen ja silmät avoinna, toisten romu toisten aarre -periaatteella.

Tervetuloa matkaan myös minun puolestani



Tee se itse eli TSI tai DIY do it yourself. Aikani olen näperrellyt itselle ja ystävilleni pikku juttuja ja nyt päätin jakaa niitä myös teidän kanssa. Ensimmäisenä tehdään kesäksi kaikille kesähelmet! 

  KESÄHELMET

Näitä tarvitaan:
helmiä, 
pyöreää kuminauhaa, 
sakset, 
suuri silmäisen neulan, 
liimaa

Mittaa kuminauhalla kaulasi ympärys (lapsille n.50cm, aikuisille n.60cm), jos haluat pidemmät helmet varaa enemmän kuminauhaa.Pujota kuminauha neulaan ja aloita helmien pujotus haluamallasi tyylillä. 
    
Vinkki:kokeile erivärien ja kokojen sekoittamista! 

Kun olet pujottanut kaikki helmet haluamallasi tavalla, on aika solmia kuminauhanpäät. Jätä molempiin päihin muutaman sentin solmimisvara. Merimiessolmu on hyvä solmu tähänkin solmintaan. Solmun päälle on hyvä laittaa tippa liimaa, niin solmusta tulee pitävämpi.
Nyt on korusi valmis ja ei muuta kun kaulaan ja baanalle! Samalla ohjeella voit tehdä itsellesi myös rannekorun, kaulakorun kaveriksi :)

Tanja  

Ei kommentteja: