lauantai 19. lokakuuta 2013

Huhuu!

On aika valmistautua kurpitsajuhlaan! Silloin kun minä olin pieni ei tätä juhlaa vielä juhlittu meidän maassa, mutta nykyään kaupat pursuavat haamuja, kurpitsoja, seittiä ja torahampaita ja kaikkea kaikkea muuta. Ajattelin jakaa kanssanne huippu hauskan ja hurmaava haamun ohjeen
Tarvitset ohutta sideharsoa ja kankaankovetetta. Minulla tässä on Paverpol kovetetta joka kestää myös ulkokäytössä. Kovetteena voit käyttää myös tärkkiä tai vaikka sokerilientä.

Lisäksi tarvitset vielä haamulle vartalon. Minulla tässä kattila ja vanha lamppu. Lisäksi laitoin vielä lankakerän pussin sisälle ja näin haamu sai vartalonsa. Seuraavaksi kastelin harson ja muotoilin sen vartalon ympärille. Harson on ulotuttava kunnolla pöydälle, koska sen tuki on tärkeä. Minulla tässä oli noin puolen metrin pala. Ostin harson Eurokankaasta, 1,50€/ metri. Siellä oli kahta eri vahvuutta ja tämä oli sitä ohuempaan. Paverpol kuivuu hyvin nopeasti joten haamujen tekeminen on nopeaa. Paverpol on myös turvallista se on tullut jenkeistä, joten sen täytyy ollakin todella turvallista kun siellä se sellaisen meriitin on saanut :) Lasten kanssa tämä onnistuu kivasti, kannattaa kuitenkin käyttää käsineitä, ei tule sitten niin paljon sotkua.
Liimasin haamulleni vielä silmät mustasta pahvista, mutta yhtä hyvin ne voisi vaikka maalata. Sitten hän onkin valmis! Eikö hän olekin hurrrrrrmaava :)

                                 Tanja